Markering over de falne fra Ullensaker ved Herredshuset kl. 09.00

Enkel markering over falne fra Ullensaker ved Herredshuset med nedleggelse av blomster ved minnestenen kl. 09.00.

Minneseremoni i Trandumskogen kl. 11.00

Trandumskogen

Minneseremoni ved bauta i Trandumskogen starter kl 11.00, og åpnes av styreleder i Øvre Romerike Forsvarsforening, Knut Erling Skreden. Det blir musikk ved Jessheim Hovin Mogreina skolekorps, allsang, taler og nedleggelse av kranser ved bauta. Ungdommens tale til de falne kommer fra Jessheim videregående skole v/ Sigrid Margrete Nordgarden Børtnes, fra avgangsklassen på Europalinjen

Ordfører Ståle Lien Hansen nedlegger krans på vegne av Ullensaker kommune. Det blir fanevakt ved Oslo og Akershus Gardistforening, HV-ungdom og Sessvollmoen Garnison. Norske Gardeveteraner spiller til bønn. Seremonien gjennomføres i samarbeid med Sessvollmoen Garnison, og er beregnet til ca. 90 minutter. Etter seremonislutt blir det anledning til å besøke noen av gravene.

Åpent hus i Veteranhuset på Trandum kl. 12.30

Veteranhuset i Trandum leir

Ullensaker kommune, i samarbeid med foreningen Veteranhuset Trandum, inviterer til åpent hus i veteranhuset i Trandum leir i etterkant av markeringen i Trandumskogen.

Enkel servering, hilsen v/ordfører og orientering om veteranarbeidet på Trandum v/foreningen Veteranhuset Trandum.

Velkommen til veteraner og andre!

Publisert: 07.05.2024 07:59
Sist endret: 07.05.2024 08:49