bilde av Helle Gjertrang

Foto: Karen Gjetrang

- Hennes rikholdige erfaring og ekspertise var avgjørende da valget falt på henne som ny kommunaldirektør for området. Hun har de forutsetninger som må til for å lede kommunens helse-, omsorg- og velferdstjenester. Gjetrang har en imponerende CV. Hun har lang erfaring både med strategisk ledelse, utvikling av spesialisthelsetjenestene og operativ drift, sier kommunedirektør Erling S. Kristiansen.

Ullensaker kommune, som er i sterk vekst, står overfor stadig økende behov innenfor helsetjenestene. Med Helle Gjetrang ved roret vil kommunen være rustet til å møte disse utfordringene med innovasjon og effektivitet.

- Jeg er veldig glad og takknemlig for tilbudet om å jobbe for Ullensaker kommune. Ullensaker kommune har et viktig samfunnsoppdrag, og å få lov til å bidra til videre utvikling av helse-, omsorg- og velferdstjenester gleder jeg meg til å ta fatt på, sier Helle Gjetrang.

- Jeg ser frem til å starte opp i august, og til å bli kjent med kommunen, med virksomhetene, med utviklingsplaner og den operative driften av kommunens helsetjenester. Men aller mest ser jeg frem til å bli kjent med alle de flinke menneskene som jobber i kommunen og innbyggerne som har behov for våre tjenester, sier Helle Gjetrang.

• Helle Gjetrang var fra 2015 til 2022 direktør og administrerende direktør ved Diakonhjemmet Omsorg AS.
  • Fra 2011 til 2015 var hun utviklingsdirektør og senere helsefaglig direktør ved Akershus universitetssykehus.
  • I tiden 2007 til 2011 var hun klinikksjef ved klinikk Rus og avhengighet ved Aker universitetssykehus.
  • Hun har også lang fartstid som sykepleier, anestesisykepleier og teamleder.
  • For tiden arbeider hun ved Sykehjemsetaten i Oslo kommune, hvor oppgaven er Konsekvensutredninger (KVU) av nye helsebygg.
  • Gjetrang har utdannelse som sykepleier med påbygning til mastergrad. Har studert personaladministrasjon ved Handelshøyskolen Bergen og fullført «Master of management» ved BI.

Publisert: 06.05.2024 12:27
Sist endret: 06.05.2024 12:30