Folkehelseinstituttet (FHI) mener det er sannsynlig at det vil komme en ny smittebølge i løpet av de nærmeste månedene. Derfor anbefaler FHI at de som er 75 år og eldre, og sykehjemsbeboere, tar en 5. dose med koronavaksine i mars eller april.

Tilbyr en 5. dose koronavaksine

Ullensaker kommune tilbyr nå de fra 75 år og eldre en 5. dose koronavaksine. Yngre personer med alvorlig nedsatt immunforsvar, kan også få tilbud om en oppfriskningsdose. Vaksinen er gratis.

Du kan bestille time ved å:

• Ringe telefonnummer 40 40 21 31 (mandag til fredag kl. 09.00-11.30 og kl 12.00-14.00)
  • Sende e-post til koronavaksine@ullensaker.kommune.no
  • Logge inn med bank ID på den lenken som du har fått, eller snart får tilsendt på SMS

Vaksinering på ny adresse

Vær oppmerksom på at koronavaksineringen foregår i nye lokaler. Adressen for vaksinering hos Ullensaker helsestasjon er nå:

• Ringvegen 65, Inngang D, 2066 Jessheim (på vaksinekontoret som ligger på Gjestad)

Må ha gått tre måneder

Vi gjør oppmerksom på at det må være minimum tre måneder siden du tok 4. dose, og helst skal det gå seks måneder siden sist koronavaksine.

Trolig ny oppfriskningsdose til høsten

FHI ser det som sannsynlig at aldersgruppen 65 år og eldre, pluss de i aldersgruppen 18 – 64 år med underliggende risikosykdommer, vil ha behov for enda en oppfriskningsdose til høsten.

Det anbefales derfor personer 75 år og eldre å ta 5. dose i løpet av mars/april, for å sikre et langt nok intervall før en 6. dose til høsten.

Publisert: 22.03.2023 17:03
Sist endret: 13.04.2023 12:04