Foto av en bok formet som et hjerte

Følg med på vår nettside og Facebook så holder du deg oppdatert på tjenestetilbudet og åpningstider.

Åpningstider

Ubetjent: Biblioteket er åpent, men skranken er ikke betjent.

Betjent: Biblioteket er åpent, og ansatte sitter i skranken.

Meråpent: Biblioteket er stengt, men du kan logge inn selv med lånekort og pinkode.

OBS! Du må ha inngått meråpenkontrakt for å benytte dette tilbudet.

Åpningstider UbetjentBetjentMer­­åpent
JESSHEIM
Man­dag, onsdag og fredag 9-12 12-16 8-21
Tirs­dag og torsdag 9-12 12-18 8-21
Lørdag   10-15 10-21
Søndag stengt 12-21
KLØFTA
Mandag

Tirsdag og onsdag 10-16 8-21
Torsdag 10-18 8-21
Fredag stengt 8-21
Lørdag 11-14 10-21
Søndag stengt 12-21

OBS! Stengt på offentlige fridager og nasjonale helligdager, julaften, påskeaften og pinseaften. Biblioteket vil da være meråpent.

Meråpent bibliotek

Meråpent bibliotek betyr at Jessheim og Kløfta biblioteks lokaler kan brukes også før og etter betjent åpningstid. Ved å signere en kontrakt får du som er over 18 år tilgang til biblioteket, og bibliotekkortet oppgraderes til et adgangskort. Les mer om Meråpent bibliotek.

Digitale tilbud

Du kan bestille bøker, filmer, og lydbøker fra våre nettsider og i appen Bibliofil som kan lastes ned for Android og iOS . Du vil få en melding når materialet er klart til avhenting.

Bibliotekene i Viken tilbyr e-bøker og lydbøker til utlån. Last ned appen BookBites fra Google Play eller App Store. Kontakt oss gjerne, vi hjelper deg i gang!

Last ned appen Libby for e-bøker og lydbøker på engelsk fra Google Play eller App StoreEller gå inn via PC på nettadressen https://viken.overdrive.com/

FilmBib er en strømmetjeneste med et variert utvalg norske kortfilmer og dokumentarer både for barn og voksne. Nye filmer blir jevnlig lagt til i tjenesten, følg med! Med nasjonalt lånekort kan du se filmene gratis.

Koronainformasjon

På kommunens informasjonsside om Korona-viruset finner du relevant informasjon forbundet med koronasituasjonen i Ullensaker.

Hvis du trenger informasjon på ditt språk kan du lese om Korona på ulike språk på morsmal.no

Publisert: 27.09.2021 11:30:00
Sist endret: 04.01.2024 09:35