De siste dagene er det påvist flere smittetilfeller ved flere skoler, blant dem Skogmo barneskole og Allergot ungdomsskole. Flere smittede elever og ansatte er satt i karantene.

Kommunaldirektøren har derfor i samråd med kommuneoverlegen besluttet at elevene ved disse to skolene skal få heldigital hjemmeundervisning fra og med onsdag 24. mars til og med fredag 26. mars.

- Vi trenger å få oversikt over situasjonen og gjennomføre nødvendig testing. Vi vet at det muterte viruset er mer smittsomt, og vi ønsker derfor å begrense antall nærkontakter og mobilitet. Derfor besluttet vi å stenge skolene og tilby heldigital undervisning de neste tre dagene frem til påske, sier Yngve Rønning, kommunaldirektør for skole og barnehage.

Beskjeden om digital hjemmeundervisning er sendt til alle foresatte og ansatte ved skolene. Skolene vil der det er behov gi et tilbud til elever som av ulike årsaker er særlig sårbare og som har behov for et fysisk tilbud på skolen, og for barn som har foreldre med samfunnskritiske funksjoner. Dette forutsetter at elvene ikke er i karantene.

Publisert: 23.03.2021 15:36
Sist endret: 17.01.2023 12:04