Mange i Ullensaker sliter med å få endene til å møtes, og nå har Frivilligsentralen og Omsorg Jessheim gått sammen for å hjelpe noen av de som trenger det mest.

Dagligvarebransjen er med i form av å gi overskuddsvarer til Matpose-prosjektet. I de fleste matbutikkene i Ullensaker er det satt ut en handlevogn folk kan legge et matbidrag oppi. Vi oppfordrer alle som har mulighet til å bidra.

Stort behov

– Behovet er veldig stort. Det er unger som går sultne til skolen fordi det rett og slett ikke er mat å oppdrive hjemme. Omsorg Jessheim har god oversikt over akkurat dette, og vi i Frivilligsentralen ville gjerne bidra for å gjøre det vi kan, sier Rita Fjeld Hovden.

Matposer kan hentes torsdag kl.12-14.00 utenfor frivilligsentralen

Utenfor Frivilligsentralen står det nå en container som fylles opp med matvarer, og folk kan komme og hente mellom 12.00 og 14.00 på torsdager.

Har du mat du ønsker å bidra med?

Legg vare i handelkurv i butikken eller ta kontakt med frivilligsentralen som har en fryser til enkelte varer.

Publisert: 27.08.2020 07:55
Sist endret: 17.01.2023 10:55