Den siste uken har skoler og barnehager besøkt anlegget som har bestått sin prøve. Fra 1. mars vil Jessheimbadet ta imot barneskoler fra hele Ullensaker kommune, hvor de vil fortsette deres svømmeundervisning.

- Det viktig for oss på Jessheimbadet er at alle skal føle seg trygge. Både for sikkerheten, men også i forhold til smittevern. Derfor har vi stort fokus på god hygiene, og at det blir holdt avstand i vestibylen og i garderobene. Vi gleder oss til besøk av både svømmere og skoler fremover, og ser frem til at vi også kan åpne for allmenheten, sier daglig leder Teis Lund Gregersen.

Smitteverntiltak i Jessheimbadet:

• Det er klor i bassengene som desinfiserer, det vil si at hele bassengområdet er desinfisert til enhver tid.
  • Det sirkulerer og renser ca. 560 000 liter bassengvann hver time, døgnet rundt.
  • I tillegg til klor, så brukes store sandfilter for rensing og filtrering, samt sterkt UV lys for avslutningsvis å drepe eventuelle bakterier før vannet blir ført opp til bassengene igjen.
  • Ventilasjonen i Jessheimbadet kan sirkulerer opp til 50 000 m3 i timen og jobber 24/7 året rundt.
  • Jessheimbadet har 3 store garderober med mulighet for god avstand.
  • En stor del av de 450 garderobeskapene som finnes er stengt for å sikre mulighet til avstand i garderobene.
  • Alle berøringsflater blir gått over minimum hver time, og desinfiserer flatene, håndtak, garderobeskap m.m. Ved behov blir frekvensen satt opp.
  • Det vaskes nøye og desinfiseres hver kveld som en del av sluttrengjøringen. Her brukes både damp, opp til 185 grader, klorholdige rengjøringsmidler, samt desinfiserende middel til f.eks. badstuebenker.
  • Det er begrenset antall mennesker i anlegget så det er tilpasset å holde god avstand

Publisert: 24.02.2021 08:35
Sist endret: 24.02.2021 08:42