Ullensaker kommune får tildelt vaksine fra sentrale myndigheter, og vaksinerer det antall mennesker som vi får vaksinedoser til. Alle som får tilbud anbefales å ta vaksinen, også de som har hatt korona.

Du blir kontaktet når det er din tur

Alle som får tilbud om vaksinen kontaktes.

- Det er ikke nødvendig å kontakte kommunen eller fastlegen, du vil få beskjed når det er din tur, sier kommuneoverlege Einar Kristian Borud.

Hovedsakelig foregår innkallelsene på sms. Innbyggere som ikke har mobiltelefon kan få hjelp av en pårørende som registrerer sitt mobiltelefonnummer og booker time for dem. Kommunen tilbyr bistand for dem som trenger det.

Registreringen er åpen

Registrering for vaksinen og for å få tidspunkt for vaksinasjon foregår digitalt.  Kommunen oppfordrer alle over 18 år om å allerede nå registrere om de ønsker vaksinen eller ikke. Dette for å kunne planlegge bedre og handle raskere når vaksinen er på plass.

-Vi håper de som ikke har tilgang til digitale verktøy kan få hjelp av en pårørende. Dersom de ikke kan det, vil det være mulig å ringe vår vaksinasjonstelefon. Vi jobber med informasjon til denne gruppen og vil annonser i avisen og sende ut brev til enkelte grupper innbyggere, sier kommuneoverlege Einar Kristian Borud.

Lenke til registrering og mer informasjon finnes her: ullensaker.kommune.no/koronavaksine/

NB! Det kan være stor pågang på registreringen, får du feilmelding? Da er det viktig å vente litt og prøve igjen senere.

Gangen i vaksineringen i Ullensaker kommune

1. Registrer deg på nett om du ønsker vaksine eller ikke. Kommunen ber om registrering for å kunne planlegge bedre og handle raskere når vaksinen er på plass. Dersom du endrer ditt ønske om vaksine, kan du sende inn skjemaet på nytt.
  2. Motta SMS om timebestilling når det er din tur i henhold til prioriteringslisten – du vil få SMS med invitasjon - det er ikke nødvendig å kontakte kommunen eller fastlege, du vil få beskjed når det er din tur.
  3. Bestille time for vaksinering på nett.
  4. Vaksinering (to ganger). Du skal ha to doser med minst tre ukers mellomrom

Publisert: 25.01.2021 14:24