Iversen sin erfaring fra Gjerdrum kommune har gitt han god kjennskap til alle de kommunale tjenesteområdene som gjør at han kan være en tydelig forretningspartner for ledelsen, virksomhetene og politikerne i kommunen. Han har 25 års erfaring fra tilsvarende stilling i ulike private selskaper som globale amerikanske selskaper, store skandinaviske og norske selskaper.

– Jeg har alltid vært opptatt at selskapene skal være endringsorientert og utnytte de nye digitale mulighetene som finnes for å kunne være konkurransedyktige sier Iversen.

Kommunedirektør Erling Kristiansen er fornøyd med ansettelsen av Iversen.

– Jeg er veldig godt fornøyd med at Hans-Petter vil være en del av lederteamet i Ullensaker kommune. Det var flere sterke kandidater til stillingen. Hans-Petter sin bakgrunn er særlig interessant, med sin kombinasjon av erfaring fra både offentlig og privat virksomhet. Vi går inn i en tid hvor utviklingen av kommunens systemer og kompetanse på økonomi og finansforvaltning er avgjørende. Jeg har stor tro på at Hans-Petter vil stå stødig ved roret!

Iversen ser fram til å være med på å videreutvikle kommunen og økonomiavdelingen i kommunen.

– Jeg gleder meg til å bli kjent med mine nye kollegaer og komme i gang med det viktige arbeidet Ullensaker kommunen gjør for sine innbyggere.  Dette er også min hjemkommune og jeg ser fram til å bidra til å videreutvikle kommunen og økonomiavdelingen, slik at vi kan levere gode og bærekraftige tjenester for våre innbyggere avslutter Iversen.

Publisert: 31.01.2024 15:14
Sist endret: 31.01.2024 15:18