Et barn som går i Læringsverkstedet Solhellinga barnehage er i dag påvist smittet med koronavirus. Barnet har allerede vært i karantene siden 18. august grunnet nærkontakt med en smittet i en annen kommune. Barnet oppholdt seg i barnehagen i noen få timer den 18. august, før familien ble varslet om at en de hadde hatt nærkontakt med, var blitt smittet. 21 barn og åtte ansatte i to samarbeidende kohorter i barnehagen er derfor satt i karantene ut dagen 28. august, for å følge opp myndighetskravet om 10 dagers karantene.

-Jeg er glad for at det smittede barnet er i god form. Ettersom barn og voksne i barnehagen hadde kontakt med den smittede bare i noen få timer, anser jeg smitterisikoen for å være liten. Det er imidlertid riktig å følge karantenereglene, slik at de det gjelder er i karantene ut dagen i morgen, sier fungerende kommuneoverlege i Ullensaker, Tom Sundar.

Publisert: 27.08.2020 17:04
Sist endret: 27.08.2020 17:22