Skoler og barnehager vil holde åpent som vanlig på mandag. Det er svært inngripende å stenge barnehager og skoler. Kommunen har per nå, lørdag ettermiddag ikke informasjon som tilsier at vi må begrense de kommunale tjenestene. Kommunen følger fortsatt med på værvarsling og farevarsel, og kan komme til å gjennomføre begrensninger i kommunale tilbud om det blir nødvendig.

Prognosene viser at det vil bli svært glatt natt til mandag 22.1. Vi oppfordrer dere sterkt til å la bilen stå på mandag, og heller ta kollektivtransport. Dette er blant annet for å kunne prioritere samfunnskritiske funksjoner på veinettet. Det er mange innbyggere som er avhengige av at vi får levert ut medisiner og fulgt opp gamle som bor hjemme. Det gjelder også barn som har rett til offentlig transport til og fra våre skoler. På samme måte er vi avhengige av at strøbiler og brøytemannskaper kommer frem. Så la bilen stå, om du kan.

Kommunen er i beredskap og har allerede gjort tiltak før været setter inn. Vi vil også være ute på mandag med alt tilgjengelig mannskap for å måke og strø. Samtidig vil det ta tid for oss å komme til overalt, så ha tålmodighet med oss.

Publisert: 20.01.2024 17:00
Sist endret: 22.01.2024 08:46