Sterk og stødig er gruppetrening for seniorer, med fokus på balanse og styrke i beina. Du trenger ikke ha noen erfaring med trening fra tidligere, men du må kunne gå innendørs uten hjelpemiddel. Treningen varer en time og gjennomføres en gang i uka, på dagtid.

Fra januar 2020 foregår treningen på dagtid, 1x/ ukentlig, på følgende steder:

• Nore Velhus, Nordkisa
  • Gystad Velhus, Ekornrud
  • Lykkebo, Jessheim
  • Kløfta IL, Kløfta

For nærmere informasjon om tidspunkter og påmelding, kontakt Frivilligsentralen i Ullensaker.

Prosjektet er et samarbeid mellom Helse og mestringstorget i Ullensaker kommune og frivillige instruktører.
Tilbudet er gratis! Frivilligsentralen tar i mot påmelding:
Ring 905 85 138 for å melde din interesse, og for å høre om Sterk og stødig kan passe for deg!

Kunne du tenke deg å være instruktør?

Friskliv og Frivilligsentralen i Ullensaker søker etter frivillige som kan tenke seg å lede en treningsgruppe for seniorer!

Gruppene vil gjennomføres én gang pr uke på dagtid, vår og høst.

Du vil som frivillig få opplæring og kurses av fysioterapeuter, i tillegg til jevnlig oppfølging og veiledning fra Frisklivssentralen i kommunen. Ingen forkunnskaper nødvendig!

“Sterk og stødig” er en nasjonal modell for treningsgrupper for seniorer, og er et ledd i satsingen på forebyggende helsearbeid blant hjemmeboende eldre. Treningen består hovedsakelig av øvelser for beinstyrke og balanse.

Vi vil gjerne høre fra deg som ønsker å bidra til at pensjonister i Ullensaker holder seg aktive, sterke og stødige. Kan dette være noe for deg, eller er du interessert i å høre mer om «Sterk og stødig»? Ta kontakt med:

Frisklivssentralen: ullensaker.frisklivssentral@ullensaker.kommune.no / 905 85 138

Publisert: 14.06.2018 13:37
Sist endret: 23.11.2023 09:11