Bilde av piler i sirkel som representerer ombruk med genserarmer rundt

Hva er Ombruksuka?

Ombruksuka setter fokus på sirkulært og bærekraftig forbruk. Vi snakker om ombruk, gjenbruk, redesign, bytting, reparasjon, utlån og deling.

Hva skjer under Ombruksuka?

Under Ombruksuka håper vi på å inspirerere deg til å ta bærekraftige handelsvalg og ta vare på ting du har.

Vi satser på å få til et variert program for ulike interesser og behov. Kommunen vil arrangere flere ting selv, blant annet:

• klesbyttemarked
  • fikseverksted
  • faglusj
  • og mer

For å få til et enda mer spennende program, trenger vi dere!

Bli medarrangør

Kunne dere tenkt å arrangere noe innen ett eller flere av temaene i perioden 23. til 30. november? Ta kontakt med oss slik at det kommer med i oversikten over arrangementer.

Har dere en bedrift eller forening som fokuserer på ombruk eller sirkulært forbruk i sitt daglige arbeid? Ta kontakt med oss: vi lager en oversikt over «grønne» tilbud og steder i kommunen, og kan hjelpe dere med å spre informasjon om deres arbeid.

Vi ønsker alle ideer og initiativer velkomne!

E-post: ombruksuka@ullensaker.kommune.no

Publisert: 09.10.2024 12:40:00