Mange er pårørende

Flere enn vi tror er pårørende. Enten du er barn, voksen eller midt imellom, en slektning, venn eller annen som føler omsorg eller ansvar for noen som har en funksjonsnedsettelse, er fysisk eller psykisk syk, rusavhengig, spillavhengig, innsatt i fengsel, eller som har gått bort – er du en pårørende.

Pårørendekonferansen 2024: Når hverdagslivet snur

Den 18. september arrangeres den første Pårørendekonferansen i Ullensaker, både for pårørende og fagpersoner som møter dem. Det starter med en lokal time, etterfulgt av en digital overføring fra Pårørendesenteret i Stavanger sin årlige konferanse.

Dato: 18. september

Sted: Kong Rakne, Ullensaker rådhus

Tid: Kl. 09:00 - 15:00

Meld deg på

Snakk med vår pårørendekontakt

Ullensaker kommune har sin egen pårørendekontakt. Det skal være lav terskel og stor takhøyde. Du er derfor hjertelig velkommen til å ta kontakt, enten du er pårørende, etterlatt eller kjenner noen som er det og som trenger hjelp, eller du er fagperson.

Besøk: Pårørendes hus i Veiberggata 7

E-post: parorende@ullensaker.kommune.no

Om pårørendekontakten

Stillingen som pårørendekontakt er en stilling som skal jobbe på individnivå og på systemnivå, med pårørende og med fagpersonene som møter dem. På fastsatte dager vil det være Åpent hus på Pårørendes hus, men utenom det, bør du ta kontakt på mail eller telefon først, for å være på den sikre siden. Les mer.

Andre arrangementer

• 10. september - Åpent hus - Verdensdagen for forebygging av selvmord - kl .13- 16.
  • 10. oktober - Åpent hus - Verdensdagen for psykisk helse - kl. 13-16.

Publisert: 02.09.2024 12:22:45
Sist endret: 02.09.2024 13:11