Bide av grafitti  (flere bein og føtter) på Jesshiem

Foto: Siri Wolland

Fakta om samfunnet i Ullensaker

Ullensaker i tall er en årlig rapport som presenterer sentrale tall om samfunnet i Ullensaker. Formålet er å følge indikatorer over tid og gi et kunnskapsbasert underlag for kommunens arbeid, prioriteringer og videre satsinger.

Noen sentrale temaer som omtales i Ullensaker i tall er:

• Befolkningssammensetning og utvikling
  • Boliger
  • Næring og sysselsetting
  • Oppvekst og levekår

Kunnskapsgrunnlag – viktig for planlegging og prioriteringer

Oppdatert kunnskap om status og utviklingstrekk for kommunen, er et viktig grunnlag for vurderinger, drøftinger, interesseavklaringer og prioriteringer i kommunal planlegging.

Kommunen har i forbindelse med utarbeidelse av kommunens planstrategi, utarbeidet et stort kunnskapsgrunnlag; «Kunnskapsgrunnlag for planlegging 2024-2028, inkludert folkehelseoversikt». Dette omfatter informasjon og statistikk om en rekke aktuelle temaer som blant annet har betydning for helsetilstanden i befolkningen, samt positive og negative faktorer som kan virke inn på denne.

To rapporter

Ullensaker i tall og kunnskapsgrunnlaget er to rapporter som utfyller hverandre. Ullensaker i tall følger den løpende utviklingen og kommer årlig, mens Kunnskapsgrunnlaget er noe mer omfattende og utarbeides hvert 4. år.

Les Kunnskapsgrunnlag for planlegging 2024-2028 (framsikt.net)

Les Ulensaker i tall 2024

Ønsker du mer fakta om Ullensaker?

Vi har samlet masse fakta om Ullensaker her: Fakta om Ullensaker

Publisert: 18.09.2024 13:57:42