Er du bekymret for et barn? Din bekymringsmelding kan være viktig for barnet eller ungdommen for å gi riktig hjelp til riktig tid.
Ullensaker barnevernstjeneste har en vakt-telefon som er åpen mellom kl. 08.00 og 15.00 alle hverdager. Her kan du ringe for å drøfte bekymringen din og få veiledning på hvorvidt det er riktig å melde bekymring. Du kan også få veiledning til hvem andre i kommunen som kan være rett for barnet og familien. Hvis du har behov for det, kan du være anonym.
Barnevernvakten er barnevernets akutt-beredskap på kveldstid, natt og i helger. De kan du nå på tlf.: 64 99 32 70.
Er du barn eller ungdom? Alarmtelefonen for barn og unge er åpen hele døgnet og er gratis. Telefon 116 111.
Meld bekymring til barnevernet
Melde bekymring som privat person:
Last ned skjema, fyll ut opplysninger. Meldingen kan sendes pr post, eller leveres i servicetorgets åpningstider mellom kl. 10 og 14
skjema-privatperson.docx (live.com)
Melde bekymring som offentlig ansatt:
Last ned skjema, fyll ut opplysninger. Meldingen kan lastes opp og sendes via KS svar ut, eller sendes pr post.
offentlig-melder.docx (live.com)
Ta gjerne kontakt på telefon for mer informasjon.
Hvordan sende digital post til barnevernet?
Send post til oss digitalt.
Digital post er effektivt for oss som mottaker og deg som avsender, både fordi vi mottar post med en gang du har sendt den og fordi vi kan lagre den direkte i vår sakssystem. I tillegg sendes alle opplysninger helt sikkert fra deg til oss.
KS SvarInn : Vi tar i mot digitalpost via SvarInn fra andre kommuner og virksomheter, som benytter dette i sine løsninger.
Følgende organisasjonsnummer skal benyttes: barneverntjenesten 883 870 972
E-dialog: Med e-dialog kan du enkelt sende oss brev og dokumenter på en trygg måte,også om de inneholder personsensitive opplysninger og/eller er unntatt offentlighet. Du kan bruke e-dialog for henvendelser som timelister, rapporter og annen dokumentasjon, som ikke gjelder bekymring for barn.
Slik sender du dokumenter med e-dialog
- Logg inn på e-dialog med Bank ID
- Velg om du sender som privatperson eller virksomhet
- Fyll inn opplysninger
- last opp dokumenter (dokumentet må være i PDF format)
- send inn
Motta post digitalt
Dokumenter fra barneverntjenesten vil bli sendt til din elektroniske postkasse (Digipost eller Eboks). Dersom du ikke har dette, blir de sendt til Altinn-portalen din.
Har du ikke åpnet brevet i Altinn i løpet av to dager, vil de bli sendt som tradisjonelt brev. Brukere som har elektronisk postkasse mottar kun forsendelsen elektronisk.
Publisert: 07.10.2019 12:18
Sist endret: 14.11.2024 15:08