Innhold

Henteappen "Min Renovasjon"

Oversikt over dager når avfallet ditt blir hentet får du enklest ved å laste ned henteappen "Min Renovasjon".

I "Min Renovasjon" finner du:

  • muligheten til å aktivere påminnelse om hentedagen
  • enkel sorteringsguide
  • åpningstider og informasjon (Miljøstasjonen Dal Skog)
  • muligheten til å melde fra om feil og mangler
  • oversikt over returpunkter

Appen er gratis og kan lastes ned fra App Store (iPhone) eller Google Play (Android). Den ser slik ut:

Min renovasjon 

Slik kommer du i gang:

  1. Last ned appen fra Google Play eller App Store på telefonen/nettbrettet.
  2. Velg Ullensaker kommune.
  3. Legg inn adressen din, og søk den opp.
  4. Aktiver varsling: gå inn på tømmekalender, og aktiver varsling slik at du får beskjed på mobilen før renovatøren henter avfallet hos deg. 
    Velg ønsket varslingstidspunkt.
    Varslingen er gratis.

Avfallskalenderen

Er du en av de som ikke ønsker eller kan bruke appen, kan du fortsatt bruke avfallskalenderen som har samlet hentedager for de forskjellige typer avfall. Fra dette året er kalenderen tilgjengelig kun i elektronisk format, papirversjon utgår.

Du kan sjekke hentedager og printe ut avfallskalender for hele året for din adresse enkelt på denne siden. 

For å printe ut kalender for et helt år, skriv inn din adresse eller gårds-/bruksnummer, velg "Tømmekalender" og deretter "Se tømmedager for hele året". En komplett kalender åpner seg i et nytt vindu og kan lastes ned som PDF-fil. NB! Dersom du velger å skrive ut kalenderen, vær oppmerksom på at det kan komme endringer utover året.

Ta kontakt med ØRAS dersom du har spørsmål om kalenderen eller hentedager.

 

Ble avfallet ikke hentet?

Det kan være mange grunner til at din beholder ikke har blitt tømt til vanlig tidspunkt. Sjekk at du ikke har gjort en av disse feilene.

Hvis alt er i orden fra din side, så kan det være at renovatøren er forsinket på ruta. La beholderen din stå på hentepunktet til den blir tømt.

Blir avfallet ditt likevel ikke hentet, eller hvis du lurer på noe angående hentedager og avfallskalenderen, ta kontakt med ØRAS. ØRAS har ansvaret for kommunikasjon med deg som abonnent om spørsmål knyttet til innsamling av husholdningsavfall. 

Du kan også melde fra om at avfallet ikke ble hentet i appen "Min Renovasjon".


Publisert: 30.04.2020 12:42:49
Sist endret: 13.01.2021 10:49