Program

livsglededager20. - 29. september blir det Seniordager i Ullensaker på Frivillighetens hus. Seniordagene byr på et spennende og variert program!

Enkel servering, utlodning og fri entré på alle arrangement.

Program

Fredag 20. september

11.00 Pakkhusets kulturkafé: Wiener musikk v/ Milutin Petrovic, Inna Aam og Pauline Aasen kl. 1030, Frivillighetens hus

Underholdningen starter kl. 11.00. Enkel servering fra kl. 10.30.

Søndag 22. september

14.00-15.30 Kaffe & Kake

16.00 Påskelabyrinten v/ Viggo Valle, tidligere programleder i NRK

Viggo Valle

Påskelabyrint general Viggo Valle besøker oss med fortellinger og historier fra påskelabyrinten gjennom neste 40 år.

Mandag 23. september

11.00 Bingo

Kr. 65 for 1 brett, kr. 85 for 2 brett.

17.00 «Der ingen skulle tru at nokon kunne bu» - Nye fortellinger v/ Oddgeir Bruaset, opphavsmann og programleder

Oddgeir BruasetNRK-serie «Der ingen skulle tru at nokon kunne bu» er en av de mest populære tv-seriene i Norge gjennom tidene.

Oddgeir Bruaset reiste Norge rundt og besøkte de som bodde på de bratteste, mest uframkommelige stedene i landet vårt.

Bruaset besøkte oss i fjor under Seniordagene, og denne kvelden får vi et gjensyn med flere av de menneskene som ble portretterte av Bruaset.

Tirsdag 24. september

11.00-13.00 Livsgnisten

Sosialt samvær med servering av kaffe og vafler.

11.00-13.00 Strikkeglad - for deg som trenger litt hjelp

For deg som kanskje trenger litt hjelp, eller bare ønsker å sitte å strikke sammen med andre.

13.30-14.30 Seniornett – Hvordan finne informasjon på kommunens nettside?

Ullensaker kommune v/ Rådgiver og samfunnskontakt Tom Erik Arnesen gir oss en innføring i hvordan kommunen tilrettelegger for god digital kommunikasjon med sine innbyggere.

16.00-17.30 Seniordans

For alle som liker å danse. Selv om du ikke har noe partner - kom som du er.

19.00 Viser av Vidar Sandbeck og Alf Prøysen v/ Ullensaker spelemannslag

Ullensaker spelemannslag

Viser av Vidar Sandbeck og Alf Prøysen v/ Ullensaker spelemannslag.

I tillegg blir det allsang og andre innslag fra Spelemannslagets medlemmer.

Onsdag 25. september

11.00 Tøy & Garn - håndarbeidskafé med husflidslaget

For deg som vil strikke, hekle, brodere eller sy sammen med andre.

11.00 Aktiv i 100!

Aktiv i 100

Oppmøte utenfor Frivillighetens hus.

Tur i nærmiljøet sammen med turlaget. Varighet 2-3 timer. Turene passer eldre og andre voksne som er hjemme på dagtid og som trenger/ønsker å komme i aktivitet.

En del av turer går i Jessheims nærområde, men ved turer til andre områder benyttes taxi/ private biler. Ta med matpakke og drikke.

Torsdag 26. september

11.00 KorAll allsangkor - Klassikere fra Chat Noir

Allsangkor på dagtid akkurat for deg! Musikalsk leder Linn Asak Andersen. Kom og bli med de gangene  du har mulighet.

13.00 «Fra Spyttmyra til Transylvania» - musikk og verbalekskursjoner med Stian Carstensen

Stian CarstensenMusikalsk Eventyr med multi-instrumentalisten Stian Carstensen. En spennende musikalsk reise der tradisjon møter improvisasjon, Balkanmusikk blandes med Bluegrass, klassisk, og spontane innfall.

15.00 Siste nytt i Ullensaker! v/ ordfører Ståle Lien Hansen

19.00 62 år med Bob Dylan på 62 minutter v/ Espen Aas i NRK

Espen AasNRKs Dagsnytt 18-programleder og uhelbredelige Dylan-nerd Espen Aas gir deg et innblikk i en av rockhistoriens aller største artister - Bob Dylan!

Fredag 27. september

11.00 Pakkhusets kulturkafé: Slagere fra 60- og 70- tallet v/ Rune Melby

Rune Melby Underholdningen starter kl. 11.00. Enkel servering fra kl. 1030.

Lørdag 28. september

12.00 Pakkhusets lunsj

Det gode måltidet sammen med andre.

11.00 Wiener musikk

Wiener musikk v/ Milutin Petrocvic på fiolin, Inna Aam på piano og sang v/ Pauline Aaasen.

Søndag 29. september

15.00 Markering av Den Internasjonale Eldredagen 2024! - "Fritt liv - et musikkforedrag" v/ Åse Kleveland

Åse Kleveland

I over 60 år har hun preget norsk samfunns og kulturliv. For første gang forteller Åse Kleveland historien om sitt eget liv: Hun ble født i Stockholm i 1949 og flyttet til Norge som sjuåring. Da hun var ti år sang hun på radio for første  gang – og siden har hun vært i rampelyset.

Åse Kleveland har vært både deltaker og programleder i Melodi Grand Prix. Hun har vært fagforeningsleder, Tusenfryd-sjef, leder av likestillingsrådet, sjef for svensk filminstitutt og kulturminister i Gro Harlem Brundtlands regjering. Blant annet.

Og så er hun – og har vært – en av våre mest populære artister!  I Fritt liv forteller Åse åpent og ærlig om sitt eget liv – om bilene og fartsgleden, opp- og nedturene, livet på og bak scenen – er en hendelse i seg selv. Hun er et feministisk ikon og et lite stykke norgeshistorie, og foredraget krydres selvfølgelig med sanger Åse Kleveland er glad i og er kjent for.

I tillegg blir det hilsen til kommunens seniorer v/ varaordfører Børre Lien Hansen, og servering av bløtkake og kaffe.

NB! Forbehold om endringer i programmet for seniordager

Arrangør av Seniordager: Frivilligsentralen, Ullensaker kommune v/ enhet Kultur

Publisert: 21.08.2024 12:29:00